Tuesday 27 December 2016

Kompilasi Solawat untuk Amalan

Assalam

Masa zaman sekolah menengah dulu, aku ada dapat salinan buku kecil kompilasi solawat untuk amalan semasa hadir dalam satu majlis ilmu. Lupa pulak majlis apa. Emak aku nasihatkan aku untuk hafal dan jadikan ia amalan. Alhamdulillah aku dapat hafal semua solawat-solawat tu dan amalkan. Buku kecil tu pun dah lama hilang. Dan mungkin suatu hari nanti aku lupa bacaan-bacaan tu. Untuk itu, posting kali ni aku buat kompilasi bacaan solawat-solawat tersebut untuk ingatan diriku dan pembaca-pembaca lain. Setiap solawat ni mungkin ada beberapa nama. Semua bacaan solawat yang dikongsikan adalah ihsan daripada internet melalui encik google yang mana aku telah cuba tapis mengikut kemampuan ilmu yang aku ada. Kalau ada salah silap, mohon maklumkan semula di ruang komen. Moga bermanfaat...

1. Solawat Ibrahim


2. Solawat Fatih


3. Solawat Futuh


4. Solawat Nur


5. Solawat Syifa


6. Solawat Munajat


7. Solawat Hajj


8. Solawat Tafrijiah

















No comments:

Post a Comment